Ford Puma

0
143

Ford Puma

Ze względu na bardzo silną konkurencję na rynku samochodowym, wiele firm szuka dodatkowych zysków oferując tak zwane modele niszowe adresowane głównie do określonego kręgu nabywców. Powodzenie tego typu działań może być osiągnięte wyłącznie przy zachowaniu niskich kosztów rozwoju nowego modelu. W ten właśnie sposób powstało atrakcyjne małe coupe o nazwie Puma, którego prezentacja odbyła się w Genewie w roku 1997. Podobnie jak model Ka, również Puma wykorzystuje zmodyfikowaną płytę podłogową oraz mechanizmy popularnej Fiesty, co pozwoliło na znaczne obniżenie kosztów rozwoju pojazdu.

Nadwozie zaprojektowane zostało w nowym stylu Forda zwanym New Edge Design, którego charakterystyczną cechą są typowe dla nowych modeli tej marki opływowe kształty i wyraźne linie podziału, dzielące nadwozie na odrębne elementy. Bardzo starannie i odpowiednio do stylu nadwozia, dobrana została forma przednich reflektorów oraz tylnych świateł zespolonych, których krawędzie składają się z fragmentów przecinających się elips. Mimo konwencjonalnego stylu, w jakim zaprojektowano wnętrze, pasuje ono doskonale do charakteru pojazdu. Rzucającym się w oczy elementem nowoczesności są wykładziny tablicy przyrządów oraz gałka zmiany biegów, wykonane z polerowanego aluminium, białe tarcze wskaźników, a także wiele innych akcentów sportowych, podkreślających przeznaczenia tego małego coupe.

Pojazd przewidziany jest wprawdzie dla 4 osób, jednak wygodnie będzie podróżować nim dwójka pasażerów i ewentualnie dwójka dzieci. Początkowo Puma otrzymała tylko jednostkę napędową 1,7 litra o mocy 125KM, będącą zmodyfikowaną wersją nowego silnika Zetec SE. Od początku 1998 roku dołączono do tego znany silnik 1,4 o mocy 90KM dzięki czemu Puma stała się nieco tańsza i bardziej dostępna dla młodych ludzi, dla których wszakże została przecież stworzona.