Honda Accord.

0
113

Honda Accord

W połowie 1998 roku zaprezentowano nowe wydanie modelu Accord, specjalnie na rynek europejski, który zastąpił niezbyt udany poprzedni model o tej nazwie, obecny na rynku od 1992 roku. Nowy accord dysponuje stylistyką nadwozia, która zawiera sporo elementów dobrze już sprawdzonych w mniejszym modelu Civic. Stylistyka tylnej części nadwozia i kształt tylnych lamp, przypominają nieco rozwiązania stosowane w Audi A4. W odróżnieniu od poprzednika, nowy pojazd jest prawie o 10cm krótszy i wyróżnia się bardziej zwartą sylwetką. Mimo tego dysponuje on we wnętrzu znacznie większą ilością miejsca, przy czym przyrost ten nastąpił równocześnie we wszystkich trzech wymiarach przedziału pasażerskiego. Według założeń, model accord ma być komfortową i luksusową limuzyną i jej seryjne wyposażenie obejmuje wiele udogodnień, łącznie z klimatyzacją. Obok 4-drzwiowej limuzyny, w usa produkowane są od 1997 roku 2-drzwiowa, luksusowa odmiana coupe oraz kombi.

Wszystkie stosowane w tym modelu silniki dysponują zmiennymi fazami rozrządu, który zwany jest VTEC. Jednostki te o objętości 1,8 do 2,2 litra rozwijają moc od 135 do 210 koni mechanicznych. Najmocniejszy z silników montowany jest wyłącznie w wybitnie sportowej i ekskluzywnej odmianie tego modelu, oznaczonej symbolem “Type R”, który ponadto dysponuje automatyczną skrzynią biegów z sekwencyjnymi przełożeniami, podobnie jak w samochodach wyścigowych nowej generacji. Najważniejszym atutem nowego modelu Accord, z punktu widzenia rynku europejskiego, jest podjęcie jego produkcji w brytyjskich zakładach Hondy w Swindon.