Klasyfikacja samochodowych

0
125

Jak wygląda klasyfikacja samochodowych płynów chłodzących? Klasyfikacja ze względu na zastosowane dodatki antykorozyjne oraz inne płyny wygląda następująco: IAT, czyli Inorganic Additive Technology, OAT, czyli Organic Acid Technology, HOAT, czyli Hybrid Organic Acid Technology, SiOAT, czyli Silicate Organic Acid Technology, NOAT, czyli Nitrated Organic Acid Technology, NMOAT, czyli Nitrite Molybdate Organic Acid Technology oraz POAT, czyli Poly Organic Acid Technology. Kolejnym podziałem jest tak zwany podział ze względu na zawartość poszczególnych krzemianów i wygląda on w sposób następujący: płyn typu G11, to jest zawartość krzemianów w przedziale od 500 do 680 mg/l, płyn typu G12/G12+, jednak nie zawiera on krzemianów oraz płyn typu G12++/G13, to jest zawartość krzemianów w przedziale od 400 do 500 mg/l. Należy jednak pamiętać, iż nie zalecane jest mieszanie poszczególnych płynów zawierających wspomniane krzemiany, z tymi płynami nie zawierającymi krzemianów. Poza tym nie należy mieszać płynów starszej generacji o kolorze niebieskim bądź zielonym.